מהי המדרגה שלך בעבודת ה’ ?

 

האדמו”ר מסלונים, הרב שלום נח ברזוסקי, כותב בספרו נתיבות שלום, שיש 3 סוגי בעלי עבודה, בעבודת ה’. דרגת העבודה הגבוהה ביותר היא של בני קהת, למטה מהם בני גרשון, ולמטה מהם בני מררי.

בני קהת ובני גרשון הם בבחינת ראש, ובני מררי אינם בחזקת ראש.

א. בני קהת הם אלו שעליהם עבודת הקודש לשאת הארון השולחן והמנורה.

אלה שהתעלו ביותר וזוכים לראות גודל כבודו יתברך, ואצלם כתוב ולא ימותו בגשתם אל קודש הקודשים, שמגודל פחד ה’ וגאונו, עלולים למות בכלות הנפש לפניו יתברך.

ב. בני גרשון, מלשון כי גרשוני מלהסתפח בנחלת ה’. אלו עסוקים במלחמת היצר על תאוותיו הרעות. לפעמים הם בבחינת מגורשים מאת ה’ שנופלים ממדרגתם . פעם הם בדרגת עבודה ופעם רק כמשא מבלי להרגיש טעם ותענוג, ועבודתם היא ביריעות המשכן.

ג. בני מררי– אינם בחינת ראש. הם תמיד בבחינת מרירות על התגברות היצר הקשה שלהם. אינם מרגישים טעם ותענוג בעבודת ה’.  משאם קשה, נושאים את קרשי המשכן. משא זה מפרך אל כל גופם, אך אינם זוכים לאור. מלאים מרירות על עצמם ועל אחרים. כל העולם חשך בעדם, ואינם רואים שום ניצוץ בעבודתם, כי אם הולכים בחושך.

כמו שיש ג’ סוגי בני אדם, כך לכל אדם יש ג’ עיתים אלו בחייו. זאת אומרת שלכל אחת מאיתנו יש בחייה מצבים שונים בעבודת ה’. לעיתים אנו במצב של נושאות את הארון, לעיתים אנו עובדות ביריעות המשכן ולעיתים אנו נושאות את הקרשים. לעיתים אנו, זוכות לראות את כבוד ה’ יתברך, לעיתים איננו מרגישים טעם ותענוג בעבודת ה’ ולעיתים אנו הולכות בחושך.

לאמיתו של דבר, כותב האדמו”ר מסלונים, אין הפרש בין עבודת בני קהת לעבודת בני מררי.

כל אחד מהם בפני עצמו.

אם ממלא את תפקידו ורצונו יתברך לפי מעמדו ומצבו, והרי הוא עושה נחת רוח לפניו יתברך, והקב”ה מקבל באהבה וברצון עבודתם הקשה של בני מררי בדיוק כמו עבודתם הקשה של בני קהת.  העיקר הוא שהוא בא לעבוד  את עבודת הקודש כאיש צבא הממלא באימון את תפקידו שמפקדו הטיל עליו.

אם חס וחלילה התרשלת בתפקידך תרגישי כבוגדת בכבוד המלך.

בכל מצב ובכל תפקיד תחשבי מהו כבודו של המלך שאני יכולה לעשות בשעה זו או במצב זה. אם הקב”ה העמיד אותך כבת מררי שכולך מרירות, והיצר הרע בוער בך למעלה מכוחות נפשך, עלייך לדעת שזהו רצון ה’. עלייך לדעת שלפום צערא אגרא, לפי הצער שתצטערי ותתגברי כך תקבלי שכר. כמה שהתייגעת יותר כך תעשי לה’ יותר נחת רוח.

הרי אמרו חז”ל השכר הוא לא ע”פ התוצאות שהשגת אלא ע”פ העמל ע”פ היגיעה, ע”פ המאמץ.   היגיעה היא מקור הברכה. היגיעה היא הכלי לקבלת כל דרגות ההתעלות. היגיעה היא הכלי שמחזיק את הברכה.

לאיזה סוג את שייכת ?

כשאת מתבוננת על עצמך ועל האופן שבו את מנצלת את הזמן שלך מה את רואה ?

במה את עסוקה יותר בלהודות לה’ על הקיים ?

במה את עסוקה יותר בלהלחם ביצר שלך ?

במה את עסוקה יותר במרירות ?

אם את מרוצה מהמקום שבו את נמצאת, נפלא. תודי על זה.

אם אינך מרוצה מהמקום שבו את נמצאת, גם אמרי תודה והתפללי להגיע למקום שאליו את רוצה להגיע.

הרבה בהצלחה, לעבודת ה’ בשמחה !

תגובות

comments

הפוסט הזה פורסם בתאריך התפתחות אישית עם התגים , , . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *