מה תעשי כדי שתפילותייך יתקבלו ויעשו פירות ?

בס”ד

מה תעשי כדי שהתפילה תשמע ותתקבל ותעשה פירות ? / הגאון רבי בן ציון מוצפי

  1. את  רוצה שהתפילה לך תשמע תתפללי בבית הכנסת.
  2. “שם נפשו בכפו”. תחשבי, אם חס ושלום התפילה לא נשמעת את מתה.
  3. אין תפילתו של אדם נשמעת אלא אם כן שם ליבו כבשר. שלא יהיה לך לב קשה בזמן תפילה. תרגישי את הצער. תרגישי את הצורך בתפילה. ותכווני על כל ישראל.
  4. תלכי איפה שיש רבים. שתלך איפה שיש צדיקים. תפילת הצדיקים הופכת את מידת הדין למידת הרחמים. כל עשרה בישראל יקראו צדיקים. התפילה צריכה להיעשות בעשרה. תפילה בעשרה אינה חוזרת ריקם. לעשות את הבקשה במנין זה עושה רושם בשמים.
  5. כאיל תערוג על אפיקי מים. החיות צמאות הולכות לאיילה, כי יודעות שהיא צדקת. אין בה אלימות. הן מקיפות אותה מסביב והיא יודעת מה הן רוצות ממנה. נועצת את קרניה באדמה ומתחננת שיתן הקב”ה. מים. במקום שהיא נועצת את קרניה שם נובעים שני מעיינות ושותות החיות. כך הצדיק. כשהוא מתפלל תפילתו נשמעת. תבקשי מצדיקים שיתפללו עלייך.
  6. תתפללי ותלמדי תורה גם מתוך הדחק. גם אם את צמאה ועצבנית תתפללי. פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה…ובתורה אתה עמל. זה שלומד תורה מתוך הדחק תפילתו נשמעת. שלמה אמר שמתי שהייה בצער שווה פי 1000 מתורה שיש לך שפע. תורה מתוך הדחק. כמה גדול לימוד תורה מתוך הדוחק.
  7. תתאבלי על חורבן בית המקדש. הן בזמן התפילה והן בחצות לילה. תבכי. תורידי איזה שתי דמעות לפחות. עד מתי ישראל סובלים ? עד מתי השכינה בגלות ? כשאת מתפללת על חורבן בית המקדש התפילה שלך עולה.
  8. מי מענג את השבת תפילתו עולה ומתקבלת. יש לך בגד יפה שאת אוהבת אותו תלבשי אותו בשבת. יש לך מאכל מעולה תאכלי אותו לשבת. תזכי למקום מיוחד בגן עדן מכיוון שאת ממענגת את השבת.
  9. תפילה ללא כוונה כגוף בלא נשמה. תרגישי השתוקקות לתפילה.
  10. תשתדלי לגמול חסד עם אחרים. תחיכי. תראי כתובת. תני עיצה טובה. תברכי. עם כולם אפשר לעשות גמילות חסד. את מביאה לה סידור, את נותנת לה מקום, מניעת צער מבעל חי.לא לחנות במקום שמפריע לשני.  העולם בנוי על חסד. בפרט לקרב אותם למקום. כל הגומלת חסדים תפילתה נשמעת.  שלח לחמך על פני המים כי ביום מן הימים תמצאנו.
  11. לשמוע תורה. והיה אם שמוע תשמע בקול אלוקיך והאזנת למצוותיו אז אני אשמע לתפילתך. תהילים קי”ז: אהבתי כי ישמע ה’ את תפילתי..
  12. תחיי בשלום עם הבריות. לא לריב. עם בני ביתך, אוהביך, שכנותייך. יש שלום יש אמת. מה זה אמת ? קבלת התפילה. אם יש כהן שיש לו קטטה עם אחד מהקהל סכנה לכל הקהל. הכהנים מצווים לברך את הציבור באהבה. אם יש לחזן קטטה עם אחד מהציבור החזן אינו מוציא את הציבור ידי חובה. אם יש אהבה שום שטן לא יכול עליהם. תמיד תרדפי שלום. מי שרודפת שלום התפילה שלה עולה.
  13. תזהרי שלא יהיה בידך גזל. לך ותשלמי מייד. “אם אוון בידך הרחיקהו”. מה זה אוון ? ממון לא של יושר. אפילו צ’ק פרוע תקרעי אותו או תכתבי עליו נפרע.
  14. לשון הרע חמור מאד. אם את מקבלת לשון הרע או אומרת לשון הרע התפילה שלך אינה עולה. הקב”ה לא יכול לסבול מי שמדבר לשון הרע על חברו. מי שלא מדבר לשון הרע תפילתו תעשה פירות.
  15. אל תחניפי לרשע. תגידי שלום, אבל אל תחניפי. מי שמחניפה לרשע ואומרת לו שהוא טוב תפילתה לא עולה. כי מה תקוות חנף כי יבצע ?
  16. זמן שתפילה נשמעת:

‏א.     עלות השחר. הזמן הכי מתאים לבקש לפני עלות השחר. אֹסְרִי לַגֶּפֶן עִירֹה, וְלַשֹּׂרֵקָה בְּנִי אֲתֹנוֹ; כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ, וּבְדַם-עֲנָבִים סוּתֹה. יב חַכְלִילִי עֵינַיִם, מִיָּיִן; וּלְבֶן-שִׁנַּיִם, מֵחָלָב.  ואז התפילה שלך מתקבלת. ולמה בבוקר ? וישכם אברהם בבוקר..

‏ב.     זמן מנחה.

‏ג.      חצות לילה.

‏ד.     סוף הלילה. כל הצדיקים היו מתפללים בסוף הלילה. אברהם אבינו, יצחק, יעקב, משה ושמואל. עליהם כתוב שהשכימו בבוקר. דוד המלך היה מכין את התפילות שלו לפנות בוקר. אבל הבקשות והתחנונים בסוף הלילה.

  1. תיזהר  שתמיד אם  תיגעי במקומות מכוסים או נעליים של גופך תירחצי את הידיים. שזה גורם לך שחלילה תפילתך לא תתקבל.
  2. תכווני ליבך לשמיים. כך מובא במדרש פתרון תורה. את באה לבקש על תכווני על עצמך רק אלא על כל האנשים שאין להם דעת. השיבנו אבינו לתורתך תבקשי על כל עם ישראל.  רפאנו תבקשי על כל עם ישראל על כל החולים. כשאת מבקשת פרנסה לא תבקשי בשביל רכב מפואר אלא בשביל יישוב דעת לעבוד את ה’. ובריאות כדי שתוכלי לעבוד את ה’. שמע ה’ תפילתי, ה’ תפילתי יקח. ע”י שאת מתפללת לשם שמיים תפילתך תתקבל. את צריכה להתפלל על כל יהודי ויהודי.
  3. תתפללי ברוח נמוכה. שלא תעמוד במקום גבוה ותתפללי. תשפילי את עצמך. כשעומדת במקום נמוך אז רוחו נמוכה.
  4. תקבע מקום לתפילתך. כל הקובע מקום לתפילתו אלוהי אברהם בעזרו.

ה’ יעזור לנו ולכם שיתקבלו תפילותינו ברצון !!

תגובות

comments

הפוסט הזה פורסם בתאריך התפתחות אישית. קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *