בס"ד
אנו נמצאים בתקופה קשה בה מחבלים רשעים מנסים בכל דרך אפשרית להרוג יהודים בשל היותם יהודים. תקופה זו נקראת תקופת חבלי משיח. התנאים הקדושים בקשו לא לחיות בתקופה זו משום הייסורים והצרות המרובות הקיימים בתקופה זו. "משפטיך תהום רבה".
מה את יכולה לעשות ?
- תשובה.
- מי שיהיה דבק בהשם יתברך ינצל מחבלי משיח.
- הרב מרדכי יפה כותב שמי שרוצה להינצל צריך להקפיד על סעודה שלישית ולעשות אותה לפחות חצי שעה לפני השקיעה. עכשיו חורף, השקיעה מוקדמת אז צריך להתארגן בצורה נכונה.יש להתפלל מנחה לפני סעודה שלישית. לכן כדאי להתפלל מנחה מוקדם.
- לאמר את שלושת הפסוקים האלה לפני סעודה שלישית בשבת:
צִדְקָתְךָ, כְּהַרְרֵי-אֵל–מִשְׁפָּטֶיךָ, תְּהוֹם רַבָּה; אָדָם וּבְהֵמָה תוֹשִׁיעַ השם. תהילים ל"ו/ז'. עשר מילים. כנגד עשרת הדברות. כשאת אומרת את זה את מכפרת על עשרת הדברות.
וְצִדְקָתְךָ אֱלֹהִים, עַד-מָרוֹם: אֲשֶׁר-עָשִׂיתָ גְדֹלוֹת; אֱלֹהִים, מִי כָמוֹךָ. תהילים ע"א/י"ט. 40 אותיות כנגד 40 יום שהיה משה רבינו בהר עם הקב"ה לשם קבלת עשרת הדברות.
צִדְקָתְךָ צֶדֶק לְעוֹלָם; וְתוֹרָתְךָ אֱמֶת. תהילים קי"ט/קמ"ב. 5 מילים כנגד חמישה חומשי תורה.
5. אמרו חז"ל מה יעשה אדם וינצל מחבלו של משיח?
אמר ר' אליעזר יעסוק בתורה ובגמילות-חסדים. תקדישי כל יום זמן לגמילות חסדים. גמילות החסדים הגדולה ביותר של האישה היא בבית עם בעלה וילדיה.
6. כתב הילקוט שמעוני, מדוע אף על פי שיש גמילות חסדים ותורה לא מגיע מלך המשיח ? החטאים גורמים לעיכוב מלך המשיח. צריך להיזהר לא לחטוא.
7. רבינו האר"י אמר לאמר מתי שאפשר את פרק כ"ט בתהלים:
מִזְמוֹר, לְדָוִד: הָבוּ לַהשם, בְּנֵי אֵלִים; הָבוּ לַהשם, כָּבוֹד וָעֹז.
ב הָבוּ לַהשם, כְּבוֹד שְׁמוֹ; הִשְׁתַּחֲווּ לַהשם, בְּהַדְרַת-קֹדֶשׁ.
ג קוֹל השם, עַל-הַמָּיִם:
אֵל-הַכָּבוֹד הִרְעִים; השם, עַל-מַיִם רַבִּים.
ד קוֹל-השם בַּכֹּחַ; קוֹל השם, בֶּהָדָר.
ה קוֹל השם, שֹׁבֵר אֲרָזִים; וַיְשַׁבֵּר השם, אֶת-אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן.
ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ-עֵגֶל; לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן, כְּמוֹ בֶן-רְאֵמִים.
ז קוֹל-השם חֹצֵב; לַהֲבוֹת אֵשׁ.
ח קוֹל השם, יָחִיל מִדְבָּר; יָחִיל השם, מִדְבַּר קָדֵשׁ.
ט קוֹל השם, יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת– וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת:
וּבְהֵיכָלוֹ– כֻּלּוֹ, אֹמֵר כָּבוֹד.
י השם, לַמַּבּוּל יָשָׁב; וַיֵּשֶׁב השם, מֶלֶךְ לְעוֹלָם.
יא השם–עֹז, לְעַמּוֹ יִתֵּן; השם, יְבָרֵךְ אֶת-עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם.
ע"פ הזוהר הקדוש יש לאמר את המזמור הזה לפחות פעם אחת ביום. אם תאמרי אותו שבע פעמים עוד יותר טוב. יש במזמור הזה שבע פעמים קול. כל "קול" כנגד עשר צרות. זאת אומרת כנגד 70 צרות.
8. לאמר מזמור כ' בתהלים לפני שיוצאים מהבית. האם למי שיוצא מהבית יש ביטוח שהוא יחזור ?
לַמְנַצֵּחַ, מִזְמוֹר לְדָוִד.
ב יַעַנְךָ השם, בְּיוֹם צָרָה; יְשַׂגֶּבְךָ, שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב.
ג יִשְׁלַח-עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ; וּמִצִּיּוֹן, יִסְעָדֶךָּ.
ד יִזְכֹּר כָּל-מִנְחֹתֶךָ; וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה.
ה יִתֶּן-לְךָ כִלְבָבֶךָ; וְכָל-עֲצָתְךָ יְמַלֵּא.
ו נְרַנְּנָה, בִּישׁוּעָתֶךָ– וּבְשֵׁם-אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל;
יְמַלֵּא השם, כָּל-מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ.
ז עַתָּה יָדַעְתִּי– כִּי הוֹשִׁיעַ השם, מְשִׁיחוֹ:
יַעֲנֵהוּ, מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ– בִּגְבֻרוֹת, יֵשַׁע יְמִינוֹ.
ח אֵלֶּה בָרֶכֶב, וְאֵלֶּה בַסּוּסִים;
וַאֲנַחְנוּ, בְּשֵׁם-השם אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר.
ט הֵמָּה, כָּרְעוּ וְנָפָלוּ; וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ, וַנִּתְעוֹדָד.
י השם הוֹשִׁיעָה: הַמֶּלֶךְ, יַעֲנֵנוּ בְיוֹם-קָרְאֵנוּ.
יש במזמור הזה שבעים תיבות וש"י אותיות. כך את זוכה לש"י עולמות.
9. הרב אליהו מאני אומר שתפקיד הייסורים לעורר אותנו לתשובה חזקה. וכך ייוושעו.
10. הרב חיד"א אומר להגיד בכוונה גדולה את פרשת העקידה וכשאומר את "ויעקוד את יצחק" בנו יכוון שהקב"ה יעקוד שרים של מעלה המקטרגים על ישראל. ומי שאומרת זאת בבכיה, אין כמו זה שמבטל את הדין.
11. הזוהר הקדוש אומר, מי שלא אומר 3 פעמים ביום פיטום הקטורת הוא בסכנה. לא אומרים פיטום הקטורת בלילה. אחרי חצות הלילה טוב לאמר פיטום הקטורת בבית.
12. רבי שלמה אלקבץ, היה רבו של רבי יוסף קארו אומר, יהיה זהיר באמירת שלושת הפסוקים הבאים:
אַל-תִּירָא, מִפַּחַד פִּתְאֹם; וּמִשֹּׁאַת רְשָׁעִים, כִּי תָבֹא. משלי ג'/כ"ה
עֻצוּ עֵצָה, וְתֻפָר; דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם, כִּי עִמָּנוּ אֵל. ישעיהו ח'/י'
ועד-זקנה אני הוא, ועד-שיבה אני אסבול; אני עשיתי ואני אשא, ואני אסבול ואמלט ישעיהו פרק מ"ו/ד'
מי שיאמר את שלושת הפסוקים האלה כל יום לא יאונה כל רע.
13. רבינו האר"י אומר, לאמר שבע פעמים ויהי נועם ואח"כ את מזמור צ"א בתהלים.
וִיהִי, נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ– עָלֵינוּ:
וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ, כּוֹנְנָה עָלֵינוּ; וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ, כּוֹנְנֵהוּ.
לאמר 7 פעמים ויהי נועם ואז (מבלי להפסיק בדיבור) את מזמור צ"א:
תהילים פרק צא
א יֹשֵׁב, בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן; בְּצֵל שַׁדַּי, יִתְלוֹנָן.
ב אֹמַר–לַהשם, מַחְסִי וּמְצוּדָתִי; אֱלֹהַי, אֶבְטַח-בּוֹ.
ג כִּי הוּא יַצִּילְךָ, מִפַּח יָקוּשׁ; מִדֶּבֶר הַוּוֹת.
ד בְּאֶבְרָתוֹ, יָסֶךְ לָךְ–וְתַחַת-כְּנָפָיו תֶּחְסֶה; צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ.
ה לֹא-תִירָא, מִפַּחַד לָיְלָה; מֵחֵץ, יָעוּף יוֹמָם.
ו מִדֶּבֶר, בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ; מִקֶּטֶב, יָשׁוּד צָהֳרָיִם.
ז יִפֹּל מִצִּדְּךָ, אֶלֶף–וּרְבָבָה מִימִינֶךָ: אֵלֶיךָ, לֹא יִגָּשׁ.
ח רַק, בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט; וְשִׁלֻּמַת רְשָׁעִים תִּרְאֶה.
ט כִּי-אַתָּה השם מַחְסִי; עֶלְיוֹן, שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ.
י לֹא-תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה; וְנֶגַע, לֹא-יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ.
יא כִּי מַלְאָכָיו, יְצַוֶּה-לָּךְ; לִשְׁמָרְךָ, בְּכָל-דְּרָכֶיךָ.
יב עַל-כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ: פֶּן-תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ.
יג עַל-שַׁחַל וָפֶתֶן, תִּדְרֹךְ; תִּרְמֹס כְּפִיר וְתַנִּין.
יד כִּי בִי חָשַׁק, וַאֲפַלְּטֵהוּ; אֲשַׂגְּבֵהוּ, כִּי-יָדַע שְׁמִי.
טו יִקְרָאֵנִי, וְאֶעֱנֵהוּ–עִמּוֹ-אָנֹכִי בְצָרָה; אֲחַלְּצֵהוּ, וַאֲכַבְּדֵהוּ.
טז אֹרֶךְ יָמִים, אַשְׂבִּיעֵהוּ; וְאַרְאֵהוּ, בִּישׁוּעָתִי.
מי שאומר זאת לא יאונה כל רע .
14. הרב חיד"א אומר, להגיד את הפסוקים הבאים ישר והפוך 3 פעמים:
אַתָּה, סֵתֶר לִי– מִצַּר תִּצְּרֵנִי: רָנֵּי פַלֵּט; תְּסוֹבְבֵנִי סֶלָה.
וַאֲנִי, אָשִׁיר עֻזֶּךָ– וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר, חַסְדֶּךָ: כִּי-הָיִיתָ מִשְׂגָּב לִי; וּמָנוֹס, בְּיוֹם צַר-לִי. תהלים נ"ט/י"ז
15. לאמר את מזמור י"ח כל יום.
תהילים פרק יח. מזמור זה מסוגל להציל מאויבים.
א לַמְנַצֵּחַ, לְעֶבֶד השם–לְדָוִד:
אֲשֶׁר דִּבֶּר, לַהשם, אֶת-דִּבְרֵי, הַשִּׁירָה הַזֹּאת–
בְּיוֹם הִצִּיל-השם אוֹתוֹ מִכַּף כָּל-אֹיְבָיו, וּמִיַּד שָׁאוּל.
ב וַיֹּאמַר– אֶרְחָמְךָ השם חִזְקִי.
ג השם, סַלְעִי וּמְצוּדָתִי– וּמְפַלְטִי:
אֵלִי צוּרִי, אֶחֱסֶה-בּוֹ; מָגִנִּי וְקֶרֶן-יִשְׁעִי, מִשְׂגַּבִּי.
ד מְהֻלָּל, אֶקְרָא השם; וּמִן-אֹיְבַי, אִוָּשֵׁעַ.
ה אֲפָפוּנִי חֶבְלֵי-מָוֶת; וְנַחֲלֵי בְלִיַּעַל יְבַעֲתוּנִי.
ו חֶבְלֵי שְׁאוֹל סְבָבוּנִי; קִדְּמוּנִי, מוֹקְשֵׁי מָוֶת.
ז בַּצַּר-לִי, אֶקְרָא השם– וְאֶל-אֱלֹהַי אֲשַׁוֵּעַ:
יִשְׁמַע מֵהֵיכָלוֹ קוֹלִי; וְשַׁוְעָתִי, לְפָנָיו תָּבוֹא בְאָזְנָיו.
ח וַתִּגְעַשׁ וַתִּרְעַשׁ, הָאָרֶץ– וּמוֹסְדֵי הָרִים יִרְגָּזוּ;
וַיִּתְגָּעֲשׁוּ, כִּי-חָרָה לוֹ.
ט עָלָה עָשָׁן, בְּאַפּוֹ– וְאֵשׁ-מִפִּיו תֹּאכֵל;
גֶּחָלִים, בָּעֲרוּ מִמֶּנּוּ.
י וַיֵּט שָׁמַיִם, וַיֵּרַד; וַעֲרָפֶל, תַּחַת רַגְלָיו.
יא וַיִּרְכַּב עַל-כְּרוּב, וַיָּעֹף; וַיֵּדֶא, עַל-כַּנְפֵי-רוּחַ.
יב יָשֶׁת חֹשֶׁךְ, סִתְרוֹ– סְבִיבוֹתָיו סֻכָּתוֹ;
חֶשְׁכַת-מַיִם, עָבֵי שְׁחָקִים.
יג מִנֹּגַהּ, נֶגְדּוֹ: עָבָיו עָבְרוּ–בָּרָד, וְגַחֲלֵי-אֵשׁ.
יד וַיַּרְעֵם בַּשָּׁמַיִם, השם–וְעֶלְיוֹן, יִתֵּן קֹלוֹ; בָּרָד, וְגַחֲלֵי-אֵשׁ.
טו וַיִּשְׁלַח חִצָּיו, וַיְפִיצֵם; וּבְרָקִים רָב, וַיְהֻמֵּם.
טז וַיֵּרָאוּ, אֲפִיקֵי מַיִם, וַיִּגָּלוּ, מוֹסְדוֹת תֵּבֵל:
מִגַּעֲרָתְךָ השם– מִנִּשְׁמַת, רוּחַ אַפֶּךָ.
יז יִשְׁלַח מִמָּרוֹם, יִקָּחֵנִי; יַמְשֵׁנִי, מִמַּיִם רַבִּים.
יח יַצִּילֵנִי, מֵאֹיְבִי עָז; וּמִשֹּׂנְאַי, כִּי-אָמְצוּ מִמֶּנִּי.
יט יְקַדְּמוּנִי בְיוֹם-אֵידִי; וַיְהִי-השם לְמִשְׁעָן לִי.
כ וַיּוֹצִיאֵנִי לַמֶּרְחָב; יְחַלְּצֵנִי, כִּי חָפֵץ בִּי.
כא יִגְמְלֵנִי השם כְּצִדְקִי; כְּבֹר יָדַי, יָשִׁיב לִי.
כב כִּי-שָׁמַרְתִּי, דַּרְכֵי השם; וְלֹא-רָשַׁעְתִּי, מֵאֱלֹהָי.
כג כִּי כָל-מִשְׁפָּטָיו לְנֶגְדִּי; וְחֻקֹּתָיו, לֹא-אָסִיר מֶנִּי.
כד וָאֱהִי תָמִים עִמּוֹ; וָאֶשְׁתַּמֵּר, מֵעֲוֹנִי.
כה וַיָּשֶׁב-השם לִי כְצִדְקִי; כְּבֹר יָדַי, לְנֶגֶד עֵינָיו.
כו עִם-חָסִיד תִּתְחַסָּד; עִם-גְּבַר תָּמִים, תִּתַּמָּם.
כז עִם-נָבָר תִּתְבָּרָר; וְעִם-עִקֵּשׁ, תִּתְפַּתָּל.
כח כִּי-אַתָּה, עַם-עָנִי תוֹשִׁיעַ; וְעֵינַיִם רָמוֹת תַּשְׁפִּיל.
כט כִּי-אַתָּה, תָּאִיר נֵרִי; השם אֱלֹהַי, יַגִּיהַּ חָשְׁכִּי.
ל כִּי-בְךָ, אָרֻץ גְּדוּד; וּבֵאלֹהַי, אֲדַלֶּג-שׁוּר.
לא הָאֵל, תָּמִים דַּרְכּוֹ:
אִמְרַת-השם צְרוּפָה; מָגֵן הוּא, לְכֹל הַחֹסִים בּוֹ.
לב כִּי מִי אֱלוֹהַּ, מִבַּלְעֲדֵי השם; וּמִי צוּר, זוּלָתִי אֱלֹהֵינוּ.
לג הָאֵל, הַמְאַזְּרֵנִי חָיִל; וַיִּתֵּן תָּמִים דַּרְכִּי.
לד מְשַׁוֶּה רַגְלַי, כָּאַיָּלוֹת; וְעַל בָּמֹתַי, יַעֲמִידֵנִי.
לה מְלַמֵּד יָדַי, לַמִּלְחָמָה; וְנִחֲתָה קֶשֶׁת-נְחוּשָׁה, זְרוֹעֹתָי.
לו וַתִּתֶּן-לִי, מָגֵן יִשְׁעֶךָ: וִימִינְךָ תִסְעָדֵנִי; וְעַנְוַתְךָ תַרְבֵּנִי.
לז תַּרְחִיב צַעֲדִי תַחְתָּי; וְלֹא מָעֲדוּ, קַרְסֻלָּי.
לח אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי, וְאַשִּׂיגֵם; וְלֹא-אָשׁוּב, עַד-כַּלּוֹתָם.
לט אֶמְחָצֵם, וְלֹא-יֻכְלוּ קוּם; יִפְּלוּ, תַּחַת רַגְלָי.
מ וַתְּאַזְּרֵנִי חַיִל, לַמִּלְחָמָה; תַּכְרִיעַ קָמַי תַּחְתָּי.
מא וְאֹיְבַי, נָתַתָּה לִּי עֹרֶף; וּמְשַׂנְאַי, אַצְמִיתֵם.
מב יְשַׁוְּעוּ וְאֵין-מוֹשִׁיעַ; עַל-השם, וְלֹא עָנָם.
מג וְאֶשְׁחָקֵם, כְּעָפָר עַל-פְּנֵי-רוּחַ; כְּטִיט חוּצוֹת אֲרִיקֵם.
מד תְּפַלְּטֵנִי, מֵרִיבֵי-עָם: תְּשִׂימֵנִי, לְרֹאשׁ גּוֹיִם; עַם לֹא-יָדַעְתִּי יַעַבְדוּנִי.
מה לְשֵׁמַע אֹזֶן, יִשָּׁמְעוּ לִי; בְּנֵי-נֵכָר, יְכַחֲשׁוּ-לִי.
מו בְּנֵי-נֵכָר יִבֹּלוּ; וְיַחְרְגוּ, מִמִּסְגְּרוֹתֵיהֶם.
מז חַי-השם, וּבָרוּךְ צוּרִי; וְיָרוּם, אֱלוֹהֵי יִשְׁעִי.
מח הָאֵל–הַנּוֹתֵן נְקָמוֹת לִי; וַיַּדְבֵּר עַמִּים תַּחְתָּי.
מט מְפַלְּטִי, מֵאֹיְבָי: אַף מִן-קָמַי, תְּרוֹמְמֵנִי; מֵאִישׁ חָמָס, תַּצִּילֵנִי.
נ עַל-כֵּן, אוֹדְךָ בַגּוֹיִם השם; וּלְשִׁמְךָ אֲזַמֵּרָה.
נא מַגְדִּל, יְשׁוּעוֹת מַלְכּוֹ:
וְעֹשֶׂה חֶסֶד, לִמְשִׁיחוֹ–לְדָוִד וּלְזַרְעוֹ; עַד-עוֹלָם.
16. לשמור את השבת כהלכתה.
17. לברך 100 ברכות ביום.
י"ט. לא לדבר בבית הכנסת.
18. הסגולה הכי גדולה תלמוד תורה. מובא בתנא דבי אליהו, כל הגזירות בשל ביטול תורה. כל אחד יוסיף לימוד תורה כמה שיותר. את תעודדי את אישך ללמוד תורה.
שה' ישמור אותך ואת כל עם ישראל.
ע"פ שיעורו של הגאון הרב בן ציון מוצפי.
לעילוי נשמת אהובינו
אפרים שמעון אריאל
בן עוזיהו מרדכי וסיגל
שיחיו חיים ארוכים וטובים
נא לשמור על קדושת הדפים.